A bemelegítés fontossága

A bemelegítés fontossága

A bemelegítésre nem sajnálhatod az időt! Szükség van rá, mert fizikailag és lelkileg is ráhangol a mozgásra, bemelegíti az izmokat, ízületeket, így elkerülheted a húzódást, sérülést. Fontos tudnod, hogy bemelegítésre nem csak az erősítő edzés előtt van szükség. A kardiózást/intervallum edzést sem kezdheted teljes erőbedobással, mert az izmaid megbosszulják a felvezető hiányát. Tested meghálálja a bemelegítést. Edzés közben sokkal nagyobb teljesítményre leszel képes és ebből fakadóan eredményesebb is lesz a torna, ha felkészíted izmaidat. Ha teheted, végezd a gyakorlatokat nyitott ablaknál és lélegezz egyenletesen. Töltsd fel sejtjeidet friss oxigénnel. Ja, és ne felejtsd, mozgás közben szárnyakat ad a jó hangulatú zene. A bemelegítéshez a ritmusos, de nem túl pörgős zene dukál.

bemelegites

Ha okosan és hatékonyan szeretnél edzeni, tartsd be a következőket:

Szánj 5 percet bemelegítésre. Ez alatt az idő alatt fokozatosan növeld a mozgás intenzitását. A cél az izmok és ízületek vérkeringésének élénkítése, amelynek jele, hogy felmegy a pulzusod és elkezdesz kimelegedni. A meleg izom oxigénellátása javul és az edzés során keletkező salakanyagok (mint az izomlázat okozó tejsav is) hatékonyabban tudnak elszállítódni. Súlyzós edzéseknél azért fontos az alapos bemelegítés, mert az javítja az ín-izom koordinációt, ami a gyakorlatok helyes kivitelezését is segíti. Kardió edzés előtt pedig azért nem jó kihagyni, mert ha szervezetedet “hidegen indítod”, akkor hirtelen nagyon sok energiát használ fel, ami gyors kifáradáshoz vezet. Kardió edzések előtt nem szükséges kimondott bemelegítő gyakorlatokat végezni, elég, ha az adott kardió edzést alacsony intenzitással kezded és egy lassú felvezetés – nagyjából 5 perc – után indul az intenzív kardiózás.

A bemelegítés időtartama és alapossága több tényezőtől is függ: hőmérséklet, életkor, napszak, edzettségi szint. A bemelegítést soha ne hagyd ki, ha kezdő vagy, ha hidegben vagy ha reggel, ébredés után edzel.

A következő fellépés videó elején is találsz bemelegítést… és ha már bemelegedtél, akár mehet is tovább a videó és az edzés! 😉

Previous post
10 perces felsőtest edzés medicinlabdával
Next post
Has és derék ZONA

No Comment

Leave a reply

Back
SHARE

A bemelegítés fontossága

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás