A hatékony zsírégető edzés

A hatékony zsírégető edzés

Csodálkozol, ha azt mondom, égess zsírt súlyzós edzéssel? Tapasztalataim szerint a nők többsége úgy gondolja, hogy szálkás, karcsú testet csak kardiózással lehet elérni. Ez nem így van. Fontosnak tartom, hogy eloszlassam ezt a tévhitet. A kardió gépeken töltött vég nélküli, ízületromboló edzések helyett én egy igazán hasznos és eredményes zsírégető edzéskombinációt mutatok be neked, természetesen a táplálkozás fontosságát hangsúlyozva.

Garantáltan formás és fitt leszel, ha ezt a 3 dolgot szem előtt tartod. Akkor lesz a legkönnyebb dolgod és érhetsz el gyors eredményt, ha váltakozó intenzitású (intervallum) és súlyzós edzést is beiktatsz edzéstervedbe és a táplálkozásra is odafigyelsz. Le lehet fogyni csupán diétával, mozgás nélkül, de nem irigylem azt, aki erre vállalkozik. Azt gondolja, hogy a testedzés kihagyásával könnyebb dolga lesz, pedig éppen az ellenkezője igaz. Aki pusztán kalóriamegvonással kíván fogyni, annak az élete tele lesz szabályokkal és lemondással. Ha nem sajnálod az időt, energiát az edzésre, akkor – mértékkel ugyan – de szabadabban válogathatod össze tányérod tartalmát. Nekem nagy megkönnyebbülést jelent, hogy ha kicsit elcsúszom a kalóriákkal, akkor az edzés által van lehetőségem korrigálásra. Így, mikor a gyerekekkel beülünk egy cukrászdába nem egy pohár ásványvíz mellett kell eltűrnöm az ínycsiklandó sütemények illatkavalkádját. Persze az a nézet sem helyénvaló, hogy ma edzettem, így sokat ehetek. Kis kilengések mellett tartanod kell magad az álomsúlyod eléréséhez beállított edzés -és táplálkozási tervhez. És most vegyük szépen sorra a hatékony zsírégetés elemeit.

Intervallum edzés

A váltakozó intenzitású, azaz intervallum edzés a leghatékonyabb zsírégető edzésforma. Egységnyi aktív és pihenőszakaszok váltakozása jellemzi. Az intenzív szakaszokba apait-anyait bele kell adnod, de mire azt mondanád, “elég!”, jön a megváltó pihenés. Ezt újabb pörgés követi és így tovább az időd és a gyakorlatok nehézségi fokának függvényében meghatározott ideig. Időhatékony, kíméletlenül égeti a zsírt és hiszed vagy nem, nagyon egészséges. Valósággal felpezsdíti testedet. Itt bővebben olvashatsz az intervallum edzésről, ez pedig itt egy rövid bemutató videó:

Csúcsformában a MAX DVD csomaggal! HALADÓ! >>

Súlyzós alakformáló edzés

Fogyni akarsz? Építs izmot! Akármi legyen is a fő célod (fogyás, alakformálás), izomra szükséged van. Izom nélkül nehézkes a zsírégetés. Minél több izom van rajtad, annál gyorsabb az anyagcseréd. Aktivitáskor izmaid égetik el a tápanyagok 90%-át. Igen a zsírt is! Az izom tehát jó barátod, remek zsírégető. Az otthoni súlyzós edzés vagy ha anyuka vagy, akkor a babával végzett edzések tökéletesen megfelelnek izomépítésre, nem kell mindjárt bérletet venned a közeli fitness terembe. Egy biztos: attól, hogy súlyzót ragadsz, még nem lesznek férfias muszklijaid. Emiatt ne aggódj! Lehet viszont szép, tónusos karizmod, kerek, feszes popsid, izmos combod. Ha nem csak vékony, hanem formás is szeretnél lenni, akkor a súlyzós edzést ne hagyd ki. De – ahogy azt már írtam – egy szimpla fogyókúrát is megkönnyíthetsz az izomnyerés által. Elő a súlyzóval legalább heti 2-szer, de ha igazán látványos eredményt szeretnél elérni, akkor a heti 3 edzés a nyerő. Súlyzó helyett használhatsz gumiszalagot is, a lényeg, hogy izmaidra ellenállás hasson. A következő videón épp egy gumiszalagos karizomformáló gyakorlatsort mutatok be.

Previous post
Hasizom edzés labdával II.
Next post
Basic súlyzós felsőtest edzés

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

Back
SHARE

A hatékony zsírégető edzés