Az intervallum edzés

Az intervallum edzés

A váltakozó intenzitású, azaz intervallum edzés a leghatékonyabb zsírégető edzésforma. Egységnyi aktív és pihenőszakaszok váltakozása jellemzi. Az intenzív szakaszokba apait-anyait bele kell adnod, de mire azt mondanád, “elég!”, jön a megváltó pihenés. Ezt újabb pörgés követi és így tovább az időd és a gyakorlatok nehézségi fokának függvényében meghatározott ideig.

pentek eniko

Az intervallum edzés előnyei

  • Időhatékony. A ráfordított idő arányában a legtöbb zsírt elégető edzésforma. Ha nincs időd egy órát futni, akkor jó megoldás helyette 20 percnyi intervallum edzés.
  • Serkenti az anyagcserét.
  • Növeli az antioxidáns termelést.
  • Mozgás után is folytatódik a zsírégetés (akár 36 órán keresztül!) Ennek oka, hogy a fokozott edzés miatt anyagcseréd felpörög, amit aztán szervezeted őrült mód próbál visszaállítani az edzés előtti szintre. Ehhez a munkához viszont sok-sok oxigénre van szüksége. Az oxigénfogyasztás általi energianyeréshez pedig rendesen égeti a kalóriát.
  • Felkészít a stresszhelyzetekre, hiszen intenzitása ciklikusan változik. Pontosan olyan, mint egy érzelmi hullámvasút. (Az egyik pillanatban minden rendben, aztán váratlanul lecsap a stressz.) Az intervall edzés felkészíti testedet, hogyan reagáljon a váratlan helyzetekre, hiszen a stresszhez hasonló reakciókat vált ki szervezetedben: hirtelen megnövekedett pulzusszám, oxigénhiány, izzadás. De nem káros, mivel ezek a tünetek értelmet nyernek, “levezetődnek” a testmozgás által.
  • alakformáló. A zsírégetés mellett szépen formálja, építi izmaidat.
  • A gyakori tempóváltások miatt egyszerűen nem lehet megunni.

sidefot

Mi is a probléma az egyenletes intenzitással?

  • A monotonitás. Az állandó intenzitás letompítja szervezeted stresszre való reagálási készségét.
  • Nem életszerű, hiszen életedet sem állandó sebességen éled. Ezt értsd fizikai, szellemi, érzelmi síkon. Pörögsz-pihensz, ébren vagy-alszol, alkotsz-töltekezel, imádsz-takaréklángon égsz.
  • Természetellenes. A természetben csak az emberi faj erőlteti a kitartást igénylő mozgásformákat. Melyik állat fut cél nélkül órákat egyenletes intenzitással? Valójában az emberi természet sem ilyen. Figyeld meg, hogy a sportágak többségében az intenzitás ciklikusan változik (labdajátékok, küzdő sportok).
  • Orvosi okok: csökkenti az immunrendszer működését, növeli a káros szabadgyökök termelődését, koptatja az ízületeket.

Zsírégető intervall fókuszos videók>>

Én általában 10-20 perces intervallum edzéseket csinálok. Sokszor Tabata rendszerben. Ez utóbbit a következőképpen: 20 másodperc alatt egy adott gyakorlatból (például burpee) a lehető legtöbbet kell kiviteleznem, majd 10 másodperc pihenő jön, ezután egy következő gyakorlatból (mondjuk fekvőtámasz) végzek minél többet 20 másodperc alatt és újra 10 másodperc pihenő jön. Ebből 8 teljes kör van és egy kör ugye 30 mp-ből áll (20 mp aktív, 10 mp pihi), így egy Tabata 4 perc. A Tabata végül is egy kötött intervall edzés. A legkeményebb az, ha ugyanazt a gyakorlatot csináljuk végig minden körben. Egy csak burppe Tabata például minden izmodat keményen megedzi és mellette szuper kardió is. Az intenzív szakaszokat mindig maximális terheléssel végezd, csak így van értelme! Nagyon fontos, hogy az edzést mindig előzze meg egy 5 perces bemelegítés, és a nyújtásról se feledkezz meg.

Intervallum edzés videó:

 

Previous post
Tippek napi 5 étkezéshez
Next post
ZONA edzés - Coca-Cola 2014

No Comment

Leave a reply

Back
SHARE

Az intervallum edzés

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás