Dr. Szűcs-Kovács Eszter – Székesfehérvár, Érd

Dr. Szűcs-Kovács Eszter Székesfehérváron és Érden tart ZONA edzéseket.  -> FB: Szűcs-Kovács Eszter oldala

Dr. Szűcs-Kovács Eszter vagyok. Hihetetlen nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy én lehetek Székesfehérvár és Érd hivatalos ZONA edzője.

A sport mindig is fontos volt számomra, az aerobikot a gimnázium utolsó éveiben fedeztem fel és nagyon megszerettem. Nagyon kreatív és jól képzett edzőket ismerhettem meg, akiktől sokat tanultam és egy nagyon összetartó, jókedvű és befogadó közösségre találtam rá, ahová szívesen eljártam nap mint nap. Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy én is szeretnék edzővé válni. A gimnáziumi éveim után Székesfehérvárról Budapestre költöztem, ahol az orvosi egyetem mellett elvégeztem egy edzői iskolát is a TF-en. Ezt követően rendszeresen tartottam edzéseket, ami hihetetlen jól feltöltött és kikapcsolt a sok tanulás mellett. Először csak alakformáló órákat tartottam, majd spinning és body pump órákkal tettem színesebbé az órarendemet. Nagyon fontosnak tartom a különböző mozgásformák variálását, örülök, hogy többféle óratípusban sikerült jártasságot szereznem. Azért is tartom annyira jónak és szerethetőnek a ZONA edzést, mert a kardió és az intervall edzések mellett az erősítés is helyet kap az edzéstervben, így az nem válik unalmassá és nagyon jó állóképességet is ad. A ZONA edzésre az egyik nagyon kedves barátnőm hívta fel a figyelmemet. Először a kisvideókon keresztül ismertem meg az edzésmódszert és rögtön megtetszett, új inspirációt kaptam saját óráimhoz. Kipróbáltam néhány ZONA edzést, ahol egy nagyon jó hangulatú, kedves, összetartó közösséget ismertem meg. Nagyon örültem, amikor megláttam a felhívást, hogy új ZONA edzőket keresnek a csapatba. Habozás nélkül jelentkeztem és nagyon boldog vagyok, hogy a sikeres vizsga után hivatalos ZONA edző lettem.

Miért is ajánlom mindenkinek a ZONA edzést?

– Mert korosztálytól és edzettségi szinttől függetlenül mindenki megtalálhatja a számára megfelelő terhelést jelentő és élvezhető edzést. A Basic edzéseken olyan gyakorlatokkal találkozhattok, melyek segítenek elérni a megfelelő core stabilitást, erő- és állóképességet a maxos gyakorlatokhoz. Kezdőknek és újrakezdőknek ajánlom ezt az órát, de néha haladóként is jól eshet egy ilyen edzés, amikor épp nem vagy a teljesítőképességed csúcsán. Ha igazán kemény edzésre és határaid feszegetésére vágysz, válaszd a ZONA MAX óráimat, ahol nagy intenzitású intervall edzéssel és nehezebb funkcionális erősítő gyakorlatokkal találkozhattok.

– Mert nagyon jól fejleszti az erő- és állóképességet. Az intervall edzés az egyik legjobb zsírégető edzésmódszer, az erősítő gyakorlatok pedig szép feszessé és tónusossá teszik az izmokat. A funkcionális erősítő gyakorlatok testünk összes izmát igénybe veszik és szépen fejlesztik a törzs izmokat is, segítve a helyes testtartást. Ezt különösen fontosnak tartom, mert napjainkban sokan egész napos ülő munkát végeznek, ahol nehéz figyelni a helyes testtartásra, a helytelen tartás pedig hamar hát- és derékfájdalmakhoz vezet. Ezért minden edzésemen nagy hangsúlyt fektetek az úgynevezett core izmok (has és hát izmok, farizom) erősítésére.

– Mert egy nagyon könnyen megszerethető edzésmódszer, ami örömöt ad. Én is azért szeretem nagyon, mert nincs két egyforma edzés, a gyakorlatokat számtalan módon variálhatjuk. Egyszerűen sosem lehet megunni!

– Mert ez remek lehetőség bekerülni egy szuper közösségbe, egy nagyon jó és összetartó csapatba!

A mozgás mellett nagy hangsúlyt fektetek a helyes táplálkozásra is, hiszen ez a másik alappillére az egészséges életmódnak. Szerencsére ma már diéta mellett sem kell lemondani a finom ételekről, rengeteg jó recept van, amikből igyekszem minél többet kipróbálni. Vendégeim körében is mindig hangsúlyozom a tudatos táplálkozás fontosságát, próbálok segíteni különböző tippekkel milyen alapanyagot mivel lehet helyettesíteni, hogy az egészségesebbé váljon. Nem követek semmilyen szigorú étrendet, inkább az ételek minőségére és a megfelelő mennyiségekre próbálok figyelni, ha tehetem, többször eszem egy nap kisebb mennyiségeket, és nem egyszerre sokat. Naponta többször eszem zöldséget és gyümölcsöt, a megfelelő vitamin és ásványi anyag pótlást nagyon fontosnak tartom. A nap első felében szoktam lassú felszívódású szénhidrátot enni, este általában minimális szénhidráttartalmú, fehérjében dús ételeket eszem. Fontos  a megfelelő fehérjebevitel is. Nagyon szeretem a túrót, a halat és a fehér húsokat és edzések után néha egy-egy fehérjeturmixot is szívesen megiszom. Mindezek mellett nem szabad megfeledkezni a megfelelő mennyiségű és minőségű zsír beviteléről sem, hiszen az emberi szervezet számára ez is elengedhetetlen, például a megfelelő hormonháztartáshoz és a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához. Éppen ezért nem tartom jónak az abszolút zsírszegény életmódot. Bátran keressetek étrenddel kapcsolatos kérdésekkel, szívesen segítek mindenkinek, aki egészségesebb étkezésre szeretne áttérni, de még bizonytalan hogyan kezdjen neki. Apró változtatásokkal és egészségesebb alapanyagokkal gyorsan fog jönni a változás, jobban fogod érezni magad, főleg ha a rendszeres mozgás is életformáddá válik.

Még egy picit visszatérve az edzésekre, sokakban felmerül a kérdés, hogy mennyit kell edzeni és hányszor egy héten. Én azt gondolom, hogy inkább itt is a rendszerességen van a hangsúly és nem a túlzásokon. Véleményem szerint a kitűzött célok eléréséhez szükséges heti 3-4 alkalom. Még akkor is ha sok a dolgod, fél óra alatt egy otthoni edzéssel vagy egy futással, biciklizéssel jól átmozgathatod magad. Fontos, hogy a héten legyen pihenőnapod, a megfelelő regeneráció is fontos az izmok fejlődéséhez.

Szeretettel várok mindenkit székesfehérvári és érdi ZONA Basic és Max edzéseimre, melyekről bővebb információt Facebook oldalamon találhattok.

 

Back