Forján Petra – Békéscsaba, Gyula

A középiskola elvégzése után, ahol iparművészeti tagozaton végeztem, tudatosan kezdtem építeni a karrieremet, bár az „egészség” mindig is érdekelt. Belgyógyásznak és szakácsnak készültem óvodás koromtól kezdve, ez az általános iskoláig meg is maradt, majd kisebb kitérőt követően maradtam az egészség területén.

Az egészségügyi főiskola elvégzése után wellness szakmenedzseri végzettséget szereztem, végül a táplálkozástudományi mesterképzési szakon diplomáztam.

A mozgás mindig is jelen volt az életemben, 7 évig majoretteztem, később hobbi szinten futottam, spinning órákra jártam, és otthon tornáztam. 2015-ben jött az a gondolat, hogy az edzői végzettség tenné teljessé a tanulmányaimat.

Edzésrutin

2016 óta heti négyszer tartok csoportos edzéseket: funkcionális erősítő-, eszközös órákat. Ezen felül az edzésterv elkészítésekor szoktam otthon edzeni, vagy előkapom Enikő egyik dvd-jét. Ritkán más csoportos órára is ellátogatok, vagy ha kedvem támad, futni megyek.

Jobban szeretek délután, illetve este edzeni. 60 percnél soha nem tart tovább, ebben benne van az alapos bemelegítés, nyújtás is. Nem követek edzéstervet, kedvem szerint haladok, de tudatosság van benne, de nincs napokkal/hetekkel korábban megírt terv.

Pihenőidő

Próbálok 7-8 órát aludni, ami nem mindig jön össze, vagy éppen túlteljesítem (bár ez ritka :)). Hétvégén nem edzek, viszont ekkor sem lustálkodom. Ha hosszú hétvégére vagy nyaralni megyünk is aktívan töltjük a szabadidőnket, túrázunk, sokat jövünk-megyünk.

Étkezés

Főiskolás koromban kezdtem jobban odafigyelni arra, hogy mit eszem. Persze a média, a „szakemberek” tanácsai engem is befolyásoltak. Sokféle diétát kipróbáltam, persze egy sem működött, pár éve már csak saját magamra és a tanulmányaimra alapozok. 70%-ban egészségesen, változatosan étkezem, a maradék 30%-ban jöhet bármi. Véleményem szerint ez utóbbi 30 százalék is része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak.

Reggelire általában édeset eszem: gyümölcsös zabkását, natúr joghurtot cukormentes müzlivel és gyümölcsökkel, saját készítésű muffint, vagy gyümölcsös-, túrós sütit. Ha sós ételről van szó, akkor jöhet a szendvics (teljes kiőrlésű-, vagy rozskenyérből, sovány felvágottal, sok zöldséggel, sajtkrémmel vagy vajjal megkenve). Persze elmaradhatatlan a kávé, szeretem az illatát, szeretem a kávézás élményét.

Tízóraira általában idényjellegű gyümölcsöt eszem, vagy nyers zöldséget (sárgarépát, karalábét), natúr olajos magvakat (kesudió, mandula).

Ebédre hétköznapokon főzelékeket szoktam enni, fehérjedús feltéttel, ami natúr hús, vagy tojás, belsőség szokott lenni. Ha nem főzelék, akkor hús mindig van a tányéron, köretnek rizst, bulgurt, petrezselymes burgonyát, vagy durum tésztát szoktam fogyasztani.

Uzsonnára müzli szeletet, banánt, almát választok, de ez függ attól is, hogy edzés előtt vagyok-e, szükséges-e a plusz energiabevitel.

Vacsorára fehérje mindig kerül a tányérra: natúr hús (sütve, vagy főve), vagy leves, felvágott sok-sok zöldséggel, de kerül még szénhidrát is, nem sok, de én igénylem, főleg edzést követően. Egy időben elég gyakran készítettünk túró alapú pizzát is vacsorára, szeretem az olasz ételeket…

És akkor jöjjön a maradék 30%, ami lehet fagyi, pizza, házi sütemény, jóféle hamburger, csoki….  Persze mértékkel, és időnként!

Étrendkiegészítők tekintetében glükozamint szedek, az ízületeim védelme érdekében, magnéziumot, a téli időszakban C-vitamint.

A folyadékfogyasztásra próbálok odafigyelni, nyáron vizet, citromos vizet, cukormentes limonádét iszom legszívesebben, télen pedig jó meleg teát.

Bízom benne tudtam segíteni Nektek, további tippekért, tanácsokért keress Facebook– (facebook.com/forjanpetraoldala), illetve Instagram (instagram.com/forjanpetra) oldalamon!

PETRA SIKERSZTORIJA

Mikor megfogalmazódott bennem néhány hónappal ezelőtt, hogy meg kellene írnom az én sikersztorimat, akkor még, mint lelkes zónázó gondoltam, most, mikor már írom ezt a történetet, mint hivatalos ZONA edző írom! Kellett pár nap, hogy felfogjam, hogy tudatosuljon bennem, hogy ZONA edző lettem!

De akkor kezdjük az elején… 4 éve találtam rá Enikő edzéseire az interneten, előtte már rendszeresen tornáztam otthon, eljártam futni. Szerettem, de egy idő után (1-2 hónap) már nem azért álltam neki a mozgásnak, mert annyira vártam, mert annyira szerettem, hanem hogy letudjam a „napi mozgásadagot”. A végén persze jött a jóleső érzés, hogy ma is sportoltam valamit, de még sem volt az igazi… Kerestem valami újat, rövid ideig tartót, hatásosat. Akkor találtam meg Enikő tornavideóit. Ha jól emlékszem csípőformálás volt az első videó, majd jött sorra a többi. Nem sokkal később beszereztem az addig megjelent dvd-ket, elkezdtem egy 12 hetes edzéstervet is csinálni, élveztem, vártam a következő napot, hogy tornázhassak. Finoman izmosodtam, javult az állóképességem, formásodtam. Igaz kilóban nem voltam kevesebb, de látszódott, hogy valamit edzek.

Majd láttam, hogy Enikő tábort hirdet, naná, hogy jelentkeztem, szuper embereket ismertem meg, a mai napig tartanak ezek a barátságok. Ott újabb motivációs fröccsöt kaptam! Később jött egy kisebb kihagyás, az egyetem mellett elkezdtem dolgozni, és kezdetben nehezen tudtam összeegyeztetni a mozgást, a munkát, a tanulást. Szerencsére nem tartott sokáig, pár hónap kihagyás után ismét a mindennapok részét képezte az edzés, majd újabb ZONA táborok jöttek.

Ha az étkezésemre térünk ki, a táplálkozásra mindig is oda figyeltem, próbáltam tudatosan étkezni, bár befolyással tudott lenni rám a média…. Sokféle diétát kipróbáltam, ideig óráig működött, de hosszútávon nem! Ezáltal nem is éreztem magam teljesen jól a bőrömben. A főiskola alatt szereztem olyan tudást a táplálkozástudomány területéről, ahonnan már el tudtam indulni, majd később ez a táplálkozástudományi mesterképzési szak alatt teljesedett ki, de mindig van mit tanulni!

Az egyetem elvégzése után (biztos nem vagyok egyedül, akkor megfogadtam, egy jó darabig nem fogok tanulni! :)) fogalmazódott meg bennem, hogy jó lenne edzői végzettséget szerezni, de ez akkor egy titkos álom volt. Pár hónnappal később jelentkeztem is csoportos fitness instruktori szakra. Rengeteget mozogtam, kondi terembe jártam, csoportos órákat látogattam, de a szívem csücske Dorka (Takács-Karancsi Dorka) órái voltak, nem hiába, hiszen ZONA edzéseket tartott. Tudtam, hogy az edzői iskola elvégzése után ilyen stílusú órákat szeretnék tartani. A táplálkozásom is rendeződött, saját magamra hallgattam, a megszerzett tudást alkalmaztam. Ekkor a mérleg már közel -10 kg-ot mutatott, amit azóta is tartok! Izmosodtam, szálkásodtam, zsírt veszítettem.

Nekem a ZONA segített abban, hogy megtaláljam az én sportomat, általa lettem fitt, nőiesen izmos, és nem utolsósorban edző!

Back