Kondor Klaudia – Tatabánya

Kondor Klaudia Tatabánya ZONA edzője.  -> FB: Kondor Klaudia

Aki ismer, az jól tudja, hogy két örök szerelem van az életemben, az egyik a mozgás a másik pedig az állatok iránti szerelem. Az aerobik 14 éves korom óta része az életemnek. 6 évvel ezelőtt döntöttem el, hogy a hobbimból hivatást szeretnék. Budaörs – Kamaraerdőn kezdtem el dolgozni, de később több településen tartottam órákat. Borzasztóan maximalista és precíz vagyok, mindig mindent százszor végiggondolok, eltervezek. Ez egyrészről nagyon jó, de olykor nehezíti is az életemet, ezért folyamatosan tanulom a lazaságot, tágítom a komfortzónámat.  Edzői tevékenységem során nagyon fontosnak tartom a közösségépítő tevékenységet is.  Hiszem, hogy az egészséges életmód részét kell, hogy képezze az „Én Idő” is, amikor csak magunkkal foglalkozunk, kikapcsolunk a mindennapi élet okozta problémákból, gondokból. Törekszem arra, hogy az 1 óra mozgáson túl a hozzám járó vendégekből igazi csapat, közösség formálódjon, ahová tartozhatnak, ami az életük fontos szegmensét alkotja.Edzésrutin:

Bár a rendszeres mozgás mindig az életem részét képezte, versenyszerűen sohasem sportoltam. A családom sem kifejezetten sportos család, a torna iránti szeretetet nagymamámnak köszönhetem, aki minden reggel tornázott 86 éves koráig. Szombathelyen, az Egészségügyi Főiskolán végeztem szociális munkás szakon, majd ezt követően Budaörsön helyezkedtem el egy idősek otthonában. Ekkor végeztem el az aerobik edzői tanfolyamot. Több évig a főállásom mellett heti 9 órát tartottam közösségi házakban és termekben, de végül letettem a voksomat Budaörs mellett és jelenleg heti két órát tartok a Kamaraerdei Közösségi Házban. Jellegét tekintve ezek funkcionális, saját testsúlyos órák illetve preventív gerinctréning.

A csoportos óráimon túl a hét többi napján a ZONA teszi ki az életemet. A saját óráimmal együtt így átlagosan heti 5-6 órát edzem.

Pihenőidő:

Igyekszem betartani a heti két pihenőnapot. Régebben a heti 9 óra mellett nem volt pihenőnapom, aminek következtében nagyon kimerültem, rengeteget voltam beteg. Így megtanultam leállítani magam, most már figyelek arra, hogy a pihenőnapok lehetőség szerint meglegyenek. Átlagosan napi 6-7 órát alszom, és hétvégente igyekszem aktív pihenést folytatni. Imádok az öreg kutyusommal sétálni, bár a távok egyre rövidülnek, de a lelkesedésünk még a régi. Úgy gondolom, hogy normál esetben a heti háromszori edzés az ideális, a többi legyen aktív pihenés. Így a szervezet nem merül ki és igazán maxosan lehet nyomni az edzéseket is.

Étkezés:

Az étkezés tekintetében én a lágyabb vonalat képviselem. Szerintem az alapszabályok betartása a kulcsa mindennek.  A minőségi alapanyagok megválasztásával, a napi 5 étkezés betartásával,  a megfelelő folyadék fogyasztással és természetesen a rendszeres testmozgással abszolút elérhető és megtartható a kívánt testsúly. A hangsúly a tudatos táplálkozáson és mértékletességen van. Nem szabad „rágörcsölni” az étkezésre, kalóriákat számolni folyton és felesleges bűntudatot képezni magunknak. Az életünk így állandóan az evés körül forog, ami sajnos mindig rosszul sül el. Ha a hét 6 napján tudatosan, odafigyelve táplálkozunk és heti 3x mozgunk, akkor bele kell férnie a „kilengésnek” is az életünkben. Fontosnak tartom a megfelelő fehérje bevitelt, edzés napokon mindig fogyasztok. A vitaminok közül C-vitamint mindig szedek, időszakosan szoktam egy kis magnéziumot is, az őszi-tavaszi időszakban pedig immunerősítőt.

A reggel nálam mindig egy bögre tejeskávéval indul, ez a napindítóm, ilyenkor bevackolom magam a fotelembe és szépen lassan kortyolgatom és ébredezek. Reggelire teljes kiőrlésű / rozskenyeret vagy zabkását/chia kását fogyasztok. Tízóraira cukormentes túró rudit vagy nápolyit csipegetek. Délben hétköznap az idősek otthonában ebédelek (kötelező étkezés van), de igyekszem odafigyelni arra, hogy ha tésztát eszem az durum tészta legyen, egyéb köretet tekintve pedig a rizs, bulgur, hajdina jöhet szóba. Az édes ételeket (pl. aranygaluska) elkerülöm, ilyenkor viszek magammal egy kis salátát husival. Uzsonnára banánt, smoothie-t, protein szeletet vagy cukormentes pudingot szoktam eszegetni. Vacsira már csak fehérjét viszek be zöldséggel, salival.

Remélem hasznos volt számodra a kis leírásom, ha kérdésed van, bátran keress meg.

Örömökben gazdag ZONA edzést kívánok!

Back