Rajnai Kinga – Budapest 11. ker.

Budapesten nem csak Enikővel edzhettek hétfőnként a 13. kerületben, hanem csütörtökönként a 11. kerületben Rajnai Kingával is! Részletek Kinga edzéseiről!>>
Kinga viszi a ZONA 20’s vonalat, jókedvűen, támogatóan, őszintén szól a fiatalsághoz. Megmutatja, hogyan is lehet összeegyeztetni a partizást, koncertezést, fesztiválozást az egészséges, fitt életmóddal.


Kedves Zónázók!

Számomra az hogy edző vagyok, nem csak hivatás, hanem szenvedély is. Imádok emberek között lenni, beszélgetni, segíteni. Tudatosan próbálom alakítani az életem és a munkám, de ugyanakkor olykor képes vagyok ezt a lazaság legfelső fokával ötvözni. Elszántan próbálom népszerűsíteni a magabiztos, elszánt, fitt életmódot, amibe beleszövöm az edzés szeretetét, a pozitív hozzáállást, a mértékletes táplálkozást, amit a pörgős fiatal szellemiséggel formálok magamra. Ez már-már küldetéstudat is, mert nagyon szeretném, ha minél több korombeli tudna azonosulni azzal amit képviselek, hogy elégedetten tekintsenek magukra, és tudják hogy az egészség és a bulizás nem feltételenül üti a kettőt, csak okosan kell csinálni. Ilyen gondolatokat boncolgatok a ZONA 20’s blog-on is. 😉 ZONA 20’s blog>>

Edzésrutin

Edzéseim alkalmával a vezérfonal az élvezet, hogy mindig találjak benne valami kihívást és azt élvezettel csináljam végig, a másik pedig a fejlődés. A fejlődési küszöbön való kopogtatás, amikor úgy érzed, már nem megy több, hogy belehalsz, na akkor történik meg a csoda. 😉 Hiszem, hogy egyik edzés sem felesleges- még ha néha úgy is érzem- mert aznap is rászántam az időt és amit lehet kihoztam magamból. Mindig pozitívan, jó érzéssel tornázom, kizárom a külső tényezőket…csak így várhatom el magamtól a MAXimumot.rajnai kinga

Egy héten általában 5-6x edzem, de ez mindig az adott programoktól, időbeosztástól függ. Előfordul, hogy kevesebb jön össze, de akkor a többivel kompenzálom intenzitásban. Heti 1 ZONA edzést tartok Budán, csütörtökönként, a 11. kerületben (Bp. 1111 Bertalan Lajos utca 4-6.), ami általában őrületes hangulatban zajlik. Ez számomra a teljes átszellemülés, ilyenkor mindent kizárok és csak a Zónázókra, illetve a gyakorlatokra koncentrálok. Emellett heti 2 órát tartok még egy budapesti cégnél, hétfőn-szerdán, ami csak az ott dolgozóknak szól. Majdnem minden hétfőn, a megtartott edzésem után, átszaladok a naptárba bevésett hétindító ZONA edzésekre Enikőhöz, mert szeretek vele és a Zónázókkal együtt tornázni, emellett mindig újat ad, tanulok belőle. A maradék edzéseket otthon vagy a szabadban iktatom be, általában délután-estefelé. A reggeli éhgyomri edzéseket a ZONA táborok során szeretem, de nagyon ritka, hogy otthon nekiállok szinte rögtön felkelés után. Az én napszakom a délután és az este, ilyenkor kerülök igazán elemembe, ilyenkor érzem úgy, hogy „olajozottan működök”. 😀 Heti 3x tartok 1 órás tornát, így az otthoni edzéseim 15-20 percnél nem tartanak tovább. Aki ismer, az tudja, hogy az igazi MAXos kardió nagy erősségem. Imádok ugrálni, a föld felett „lebegni”, ilyenkor egyből mosoly ül az arcomra, ami ott is marad. Szóval nálam a kardió, a HIIT edzés mindig előnyt élvez az erősítéssel szemben. Az évek alatt azért ebben volt fejlődés, nem is kevés. Az erősítő edzéseket kezdetben tudatosan építettem be, mert nem tudtam elképzelni hogy eshet jól/ hogy kívánhatja valaki a súlyzók emelgetését. Mára már én is eljutottam oda, hogy egy-egy torna alkalmával csak az izomépítésre fókuszálok, sőt nagy élvezettel tölt el, amikor valaki kérdőn rám néz, hogy lehet bennem ennyi erő. A ZONA mellett pár éve előtérbe került a futás, ahol inkább a rövid, robbanékony távok az erősségeim, ez max. 10 km-t jelent. Ez az amibe úgy érzem még bele tudom adni a maximumot és előszeretettel veszek részt különböző futóversenyeken is.
A nyári időszakban ahova csak tehetem biciklivel járok, nyaralás alatt sokat úszom, nagyokat sétálok, télen pedig síelek. Mindig van valami, amibe épp bele lehet vágni! 😉

Pihenő idő

Legalább olyan fontos, mint az edzés! Minimum heti egy nap, de amikor fáradtnak érzem magam kettőt iktatok be, elosztva. Nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy megfelelően regenerálódjanak az izmok, az egész test, így tud később újra-és újra pörögni. Még ha úgy is érzed, hogy nem vagy fáradt, gondolj bele előtte hány napot pörögtél zsinórban végig, és ha utána is meggyőzhetetlenül vágyakozol egy kis tornára, legalább az intenzitásból vegyél vissza. 😉

Pihenőidőben egyébként a chill-aktív dolgokat pártolom. Biciklizés, sétálás, városban bolyongás, és na jó oké, azért a filmezős esték is elég királyak!

Az alvásidőm, őszintén elég változó. Hétköznap mindig ébresztőórára kelek, hétvégén pedig alszom, amíg jól esik. Nincs belőtt óraszám. Általában sokkal kevesebb idő alatt teljesen ki tudom magam pihenni, mint más, de nem törvényszerű. Sokan mondják, hogy imádnak aludni és feküdni, de én nem tudok ezzel azonosulni. Aludtam, pihentem, mehetek a dolgomra, juhhu. 😀

Étkezés

Azt gondolom, hogy ha valaki tudatosan követi a mértékletes táplálkozás alapelveit, akkor már nagyon sokat tett egészségéért, fittségéért. Ez elhatározás és önfegyelem kérdése. Ééés persze, hogy én is bele-bele eszem másba, de ez teljesen rendben van addig, amíg az esetek 80%-ban a megfelelő minőségű és mennyiségű ételt választom. Nincs tiltólistám, csak a fenti elvet követem, és működik. Van egy enyhe laktóz érzékenységem, így tejet önmagában szinte soha nem fogyasztok, emellett elhagytam a finomított cukrot, helyette steviát, nyírfacukrot használok, és a fehérlisztes ételek is kiiktatásra kerültek, amik helyett rozsos, teljesőrlésű, tönkölyös pékárut eszem.

Egyre inkább próbálom megválogatom az élelmiszereket amiket vásárolok, megnézem az összetevőket, figyelek, hogy a lehető legkevesebb adalékanyagot vigyem be szervezetembe. Sok fehérjét eszem- imádom a húst-, zöldséget, gyümölcsöt, köretként pedig rizst, kuszkuszt, bulgurt választok általában.

Nem vetem meg a random baráti összejöveteleket, a bulizást, fesztiválozást, koncertezést…szeretek élni! 🙂 A pörgős, pozitív hozzáállás nem csak az edzésekben van jelen, hanem az egész életemben, munkámban, a családi-és magánéletemben. Belefér az iszogatás (persze a határokon belül), és a parti utáni kóbor gyros (hiszen az csak hús és sali 😉 ) is.

Figyelek a mennyiségre és a minőségre, nagyjából ismerem a saját határaimat, tudom mi fér bele és mi nem, de ez türelemjáték, meg kell ismerni a saját tested. Ez egy szép út, amihez idő kell, hogy átállj, ami során nem fogsz 1 hét után változást látni, de ha szépen fokozatosan elkezdesz tudatosan enni, egy életre megtanulod az alapokat, és onnan már sokkal egyszerűbb minden, végül észreveszed, hogy sikerült életmódot váltani.

A diéták nagy ellenharcosa vagyok, mert sokkal nagyobb kárt tesznek azzal, hogy szabályszerűen megszabnak valamit az összes emberre, holott mindenki más, másképp működik, reagál, így nem lesz ugyanolyan a végeredmény sem, tehát eleve bukásra van ítélve!

Számomra nincs „csalónap” vagy „csalás”, max. kisebb kilengés, hiszen mindenki emberből van, és ez így teljesen jól van.

Fontos számomra a megfelelő fehérjepótlás, hiszen a MAX intenzitás megterhelő a szervezetnek, mely őrülten pörög és dolgozik az edzések után akár 12 órával később is. Torna előtt be szoktam keverni egy nagy adag almás-lime ízű BCAA-t, azt iszogatom közben, majd edzés után egy frissítő gyümölcsturmixot készítek, amibe beleöntök egy adag málnás-joghurtos whey proteint.

Reggeli

  • Teljesőrlésű proteines zabkása friss gyümölccsel vagy piritós/valamilyen szendvics, cappuccino
    Ebben nincs kompromisszum, nagyon kell a reggeli szénhidrát pótlás. A zabkását én nagyon egyszerűen megoldom: egy shakerbe belerakok kb. 5 evőkanálnyi teljesőrlézű kisszemű zabot + 3 dl rizstejet és egy adag proteint, majd összerázom, kiöntöm egy tálba és berakom a mikróba 1 percre (jobban szeretem így, mint főzve), majd gyömölccsel bolondítom meg.Tízórai
  • gyümölcs, keksz, vagy magvak

Ebéd
-Határtalan választási lehetőség van, évszaktól is függ. Egy biztos, hús mindig van a tányéromon! Lehet mellé bármilyen köret, saláta, tészta, a hús kihagyhatatlan! 😉

Uzsonna

-Hasonló a tízóraihoz, ami épp a kezembe akad 😉

Vacsora

  • Maradék ebéd köret nélkül vagy salátával, egy kisebb pirítós, hús-saláta kombó, tonhalsaláta zöldségekkel, tojásrántotta sok zöldséggel

 

 

 

 

 

Back