Steinhausz Andrea – Veszprém, Balatonfüred

Veszprémben és Balatonfüreden Steinhausz Andrea tart edzéseket. Infók Andi edzéseiről>>

STEINHAUSZ ANDREA

Az egészséges életvitel – véleményem szerint – alapvetően néhány fontos “pilléren” nyugszik. A legtöbbet a rendszeres testedzésről és a tudatos, egészséges táplálkozásról hallunk, olvasunk, de azt gondolom, van még néhány tényező, amely hasonlóan fontos szerepet játszik. Ilyen a megfelelő mennyiségű alvás, a pozitív életszemlélet, a stressz lehetőségek szerinti csökkentése vagy kiiktatása életünkből, a megfelelő stressz-kezelés, illetve, hogy megtaláljuk azt a célt, azt a hivatást, azt a “dolgot” az életben, ami bennünket igazán lelkesít és boldoggá tesz! Úgy gondolom, ha ezen területeken sikerül külön-külön megfelelően “teljesítenünk”, akkor elmondhatjuk magunkról, hogy boldog az életünk!

Edzőként a legfontosabb feladatom és célom, hogy népszerűsítsem a rendszeres testmozgás fontosságát, és terjesszem a mozgás örömét! Kiemelten fontos, hogy mindig magas színvonalú, szakmailag tökéletesen felépített edzéseket tartsak. Azt gondolom azonban, ez önmagában nem elég, hogy valaki sikeres legyen ebben a “szakmában”! Egy jó edzőnek hitelesnek, motiválónak, egyéniségnek és példaképnek kell lennie! Saját bőrömön tapasztalom, milyen sokféle területen kell megfelelő tudással rendelkezni ahhoz, hogy a felmerülő kérdésekre, problémákra megfelelő válaszokat tudjunk adni. Azt gondolom, a legtöbben igazi “életmód-tanácsadóként” tekintenek ránk, edzőkre… Természetesen a legtöbbször érintett két témakör: az edzések és az egészséges táplálkozás. Mivel mindkettő kimeríthetetlen témakör, próbálok most rövid összefoglalót és egy kis betekintést adni ezekbe a területekbe a saját életemen, példámon keresztül.

Steinhausz andrea

 

Edzésrutin

A rendszeres mozgás tinédzser korom óta játszott fontos szerepet az életemben. Sajnos kisgyermek koromban hiányzott a család részéről a példamutatás és a támogatás, nem buzdítottak a rendszeres sportolásra, nem volt lehetőségem edzésekre vagy sporttáborokba járni, vagy különböző sportágakat kipróbálni. Maradt az iskolai testnevelés és a Diák Sportkör… Aztán 7. osztályos koromban elkezdtem színpadi táncot (jazz balett), később akrobatikus rock ‘n roll-t tanulni. Ezt követte középiskolás koromban az akkor igen népszerű aerobik, hétvégenként úszás és futás. Majd a főiskolás éveim alatt Budapesten elvégeztem egy aerobik oktatói, majd egy step aerobik oktatói tanfolyamot (1999-ben), de végül nem kezdtem el edzéseket tartani. Közgazdász diplomát szereztem, és a bankszakmában helyezkedtem el.

Jó pár év kihagyás, három (veszélyeztetett) terhesség és három szülés után kezdtem ismét intenzíven edzeni. Minden egyes edzés hatalmas élményt jelentett, minden alkalommal “feltöltődtem” és  újjászülettem. Úgy éreztem, megtaláltam magam! Hamar rájöttem, ez az a hivatás, amivel foglalkozni szeretnék! 2014 óta tartok rendszeresen csoportos edzéseket. Jelenleg már 3 városban, 4 helyszínen, összesen heti 16 csoportos edzést vezetek. Ezek mind saját testsúlyos, funkcionális edzések, vagyis jellegüket tekintve nagyon hasonlóak. Fő irányvonalam: a egészséget megőrző, a kondícionális képességeket (erő, állóképesség, egyensúly, koordináció, gyorsaság) párhuzamosan és arányosan fejlesztő, minimális eszközigényű, saját testsúlyos edzésformák népszerűsítése.

Saját magam hetente átlagosan 6 edzést csinálok végig csoportjaimmal együtt, a nekik tartott edzések keretében. Ezeken túl egyénileg már nem szoktam edzeni, csak amikor az új edzésterveket állítom össze…

Pihenőidő

Próbálom a heti 2 pihenőnapot szigorúan betartani, mert azt gondolom, ez elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy az izmok megfelelően pihenni és regenerálódni tudjanak, illetve ne terheljük túl ízületeinket sem. A túlfáradt izmok könnyebben sérülnek, a folyamatosan túlterhelt ízületek pedig fájdalmassá, gyulladttá válhatnak.

Sokszor szokták kérdezni, hogy mennyi az ideális edzés-mennyiség? Milyen edzéseket javaslok? Azt gondolom, az egészség és a fittség megtartása érdekében egy átlag embernek a heti 3 – esetleg 4 – edzés az ideális. Fontos az is, hogy megfelelően legyenek elosztva az edzés- és pihenőnapok.

Étkezés

Sokszor szoktam hangsúlyozni a legfontosabb “szabályt”, miszerint “30% edzés + 70% tudatos táplálkozás = 100% siker”! Vagyis a siker elérésében és megtartásában a tudatos, helyes táplálkozásnak nagyobb szerepe van, mint az edzésnek, ill. hogy egyik sem “működik” a másik nélkül. Azt gondolom, a legtöbb ember számára az edzésmunka a kevésbé nehéz feladat. Edzeni szívesen megyünk, ha találunk egy jó edzőt, egy jó csapatot és egy testhezálló edzésformát. Ennél sokkal nehezebb helyesen táplálkozni, és kemény önfegyelemmel lemondani a finom falatokról.

A tudatos táplálkozás témaköre is kimeríthetetlen. Folyamatosan jelennek meg új nézetek, tanulmányok, “szupertáplálékok” … nehéz eligazodni közöttük.

Azt gondolom azonban, hogy van néhány “aranyszabály”, amelyek betartásával máris sokat tehetünk egészségünkért és kinézetünkért. Gondolok itt elsősorban a három alaptápanyag (szénhidrát, fehérje, zsír) megfelelő beviteli arányaira, a minőségi alapanyagokra, a mértékletességre, a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás fontosságára és a napi étkezések számának helyes megválasztására.

Saját magam nem követek szigorú diétát, inkább a mennyiségekre figyelek oda. Nincs olyan ételcsoport, amit száműztem volna az étkezésemből, vagyis “mindenevő” vagyok. Nem vagyok édesszájú, és nem szeretem a zsíros, fűszeres ételeket sem, kifejezetten szeretem viszont a tésztákat, a pizzát és a péksüteményeket. Ezek a gyengéim!

Természetesen ahhoz, hogy tartani tudjam a formám, nagyon fontos odafigyelni a mennyiségekre! Néha azonban 1-1 “csalónap” is belefér…

Ami számomra igazán fontos, hogy az edzések során erősen igénybe vett izomzat megkapja a megfelelő mennyiségű fehérjét. Erre nap mint nap odafigyelek, és az edzésnapokon mindig fogyasztok fehérje-turmixot. Ezen kívül C vitamint, Omega 3 kapszulát és B vitamin komplexet, valamint az őszi-téli időszakban immunerősítőt szedek.

Próbálom a családom, a gyermekeim és a tágabb környezetem felé is mindig az egészséges életmódot, a mozgás szeretetét és a tudatos táplálkozás fontosságát képviselni és népszerűsíteni.

Back