Takács-Karancsi Dorka – Katar, Doha

TAKÁCS-KARANCSI DORKAT

Takács-Karancsi Dorka Qatarban, Dohában tart edzéseket. Infók Dorka edzéseiről>>

TAKÁCS-KARANCSI DORKATA.

Néhány mondat rólam…

Akik egy kicsit is ismernek, tudják, hogy elszánt, kitartó és (általában :D) fegyelmezett, maximalista vagyok, és ez igaz rám mind az edzés, munka, táplálkozás, valamint a magánélet terén is. Szeretek mindenhol és mindenben – legjobb tudásom szerint – 100%-ot nyújtani, ami persze nem mindig lehetséges, de törekszem rá. Edzéseken (az adott állapomhoz mérten) igyekszem 120%-ot kihozni magamból, imádom feszegetni a határaimat és átlépni őket. Hiszem, hogy ez a fejlődés kulcsa.

Edzésrutin:

Egy héten többnyire 6 napot edzem, egy napot igyekszem meghagyni pihenőnapnak, ami sokszor elég nehezen megy. 🙂 Ha nagyon nem bírok az energiáimmal, arra a napra is beiktatok egy nagyon-nagyon rövid edzést, futást és/vagy egy kis nyújtást, szabadtéri programokat (séta, biciklizés, kirándulás) a kislányommal és a családommal.

Korábban heti két ZONA edzés (Debrecen, Békéscsaba) mellett heti 3x csoportos Intervall edzésem (ami online még mindig működik) volt. Hétköznapokon napközben TRX és személyi edzéseket tartottam. Szeptembertől óriási fordulatot vett az életem. Külföldre (Qatar, Doha) költözünk, így számomra egy darabig csak az onilne edzések maradtak. Azonban februárban végre itt is elkezdődtek a ZONA edzések lelkes, ügyes magyar Zónázókkal. 🙂

Az edzések időpontjainak kérdésében nem tudok dönteni. Az éhgyomri edzések egész napra feltöltenek, egy délelőtti edzés mindig energikusan megy, a délutáni erőt ad a nap hátralévő részére, az esti pedig gyönyörűen lezárja a napot, levezeti a feszültséget és jót alszom utána. Mindig imádom! 😀

 

 

Pihenőidő:

Az alvásidőm kb. 6-7 órára korlátozódik. Hétköznap 5-kor ébreszt az órám. Igazából kelhetnék kicsit később is, de minden reggel szükségem van arra, hogy kicsit magamra figyeljek, csendben egyedül legyek, nyugodtan elvégezzem a reggeli kis rituálémat. Az az “én időm”. Ha tehetem, hétvégén tovább alszom. Azért szeretem azt a két napot is aktívan tölteni. Nem vagyok az a passzív típus, aki az ágyban heverészik, és anyaként nem is tehetem. 🙂

Meg kellett tanulnom pihenni. Vagyis még mindig csak tanulom, szinte ráerőltetem magam. Tudom, hogy kell, de sokszor olyan nehéz leállni. Biztos ismered ezt az érzést. 🙂

 

Étkezés:

A táplálkozásomra is jellemző a következetesség. Körülbelül 15 éve kezdtem tudatosan megválogatni, mit, mikor eszem. Azért visszagondolva kezdetben nekem is voltak elég vicces próbálkozásaim diéta és egészséges életmód címszó alatt. 😀 Ahogy teltek az évek, egyre jobban beleástam magam a témába, kipróbáltam ezt-azt, figyeltem magam, a testem reakcióit, változásait. Sok évbe telt kitapasztalnom, mi a jó nekem, de úgy érzem, látom, jó úton járok.

Nagyon sokan fordulnak hozzám tanácsért, étrendért, de általában mindenkinek ugyanazt mondom (az alap diétával és életmódváltással kapcsolatos dolgok mellett): Mindenki más. Ki kell tapasztalni, hogy Neked mi a jó, mire hogyan reagálsz, hogyan és mivel működsz jól, mitől leszel energikus és mi húz le. Minden egyénfüggő.

Pajzsmirigy alulműködésem és gluténérzékenységem miatt, valamint az egészségtudatos táplálkozás jegyében nem fogyasztok glutén-, laktóz- és cukortartalmú ételeket, és ehhez az év minden napján tartom magam. Nincsenek “csaló napok”, kilengések. Azt vallom, hogy az a pillanatnyi élvezet, amit pl. egy szelet hagyományos süti vagy pizza okoz, nem ér annyit, hogy mondjuk az aznapi kemény edzésmunkámat “elrontsam” vele, vagy hasgörcstől és puffadástól szenvedjek miatta. Inkább mindig olyat adok a testemnek, amiről tudom, hogy jó neki, tápláló és egészséges. Ez én vagyok, nekem így jó, eszerint élek, de soha senkinek nem javaslom, hogy követendő példaként tekintsen rám!

 

Naponta 5-6x eszem. Nem számolok kalóriát, nem méricskélek, csak érzésre megy minden. Az arányokra, a szervezetem adott igényeire, az alapanyagok minőségére figyelek. Fontos számomra, hogy friss zöldségekből és gyümölcsökből minél többet, feldolgozott élelmiszerekből pedig minél kevesebbet fogyasszak.

Ébredés után megiszom egy nagy pohár langyos, citromos vizet, gyógyteát, beveszem a vitaminokat, bőségesen megreggelizem és iszom egy jó nagy bögre kókusztejes kávét. Borzasztóan édesszájú vagyok, ezért mindig valami édeset készítek reggelire:

– mikrós sütit

– házi, mindenmentes sütit/péksütit/müzlit

– vegán palacsintát

– smoothie-t

– nyers sütit

– zabkását, stb.

Tízóraira csak gyorsan bekapok pár falatot:

– egy kis olajos magvat

– pár szem datolyát

– kölesgolyót

– banánt

– almát, répát

– zöld turmixot

Ebédre általában valamilyen gyors és egyszerű fogást készítek hússal/hallal vagy anélkül. Pl.:

– pesztós tésztát (kölestésztával/cukkini tésztával/répa tésztával)

– sült húst párolt zöldséggel/friss salátával

– tartalmas zöldséglevest/krémlevest

– vegyes sült zöldségeket

– házi pizzát

– házi tortillát (hússal/hallal és zöldségekkel töltve) stb.

Ebéd után mindig eszem desszertet és iszom egy kávét. Nekem így teljes. 😉 Pl.:

– reggelről maradt sütit/palacsintát

– avokádós csokikrémet

– chia pudingot

– pár kocka cukormentes étcsokit, stb.

Gyakran előfordul, hogy a desszert+kávé kombóm idő hiánya miatt uzsonnára tolódik. Sokszor vagyok úton, ezért igyekszem autóban is gond nélkül fogyasztható dolgokat pakolni:

– olajos magvak pár szem datolyával

– kölesgolyó

– répa, alma, zellerszár, stb.

Vacsorára általában valami könnyűt eszem:

– friss salátát simán/hússal/tonhallal

– tojást sok zöldséggel,

– hummuszt répával, uborkával.

És ha még van időm, kedvem, esetleg nem laktam jól, a napom édes lezárása egy bögre kókusztejes kakaó. 🙂

 

A folyadékfogyasztásra is nagyon figyelek, és igényli is a szervezetem. Naponta kb. 4 litert iszom (többnyire vizet, limonádét és gyümölcsteát).

 

Táplálékkiegészítők, vitaminok:

Jelenleg csak a málnás-joghurtos MAXnutrition fehérjét fogyasztom (a tisztasága és a laktózmentessége miatt), de azt sem napi szinten.

Vitaminokból a következőket szedem minden nap:

– C-vitamin (MAXnutrition)

– D-vitamin (MAXnutrition)

– Magnézium

– Szelén

– Kollagén peptid

– Multivitamin (MAXnutrition, MAX Lady)

– Cink

– Maca por

– Ashwagandha por.

 

Hosszan tudnám még részletezni, hiszen ez a két kedvenc témám, de nagyon röviden ennyi. Remélem, sikerült képet adom az edzésrutinomról és az étkezési szokásaimról, érdekesnek és hasznosnak találtad a kis beszámolómat!

Ha bármilyen kérdésed van, keress bártan a Facebook oldalamon üzenetben!

 

Jó egészséget és sok-sok örömteli ZONA edzést kívánok Neked!

 

Dorka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás