Tompa Eszter – Sepsiszentgyörgy

Tompa Eszter Sepsiszentgyörgyön tart ZONA edzéseket.  -> FB: Tompa Eszter oldala

Úgy érzem, hogy végre a helyemen vagyok, az én utamon. Nagyon boldog vagyok, hogy átadhatom a vendégeimnek a mozgás örömét, büszke vagyok rá, hogy szívesen és örömmel jönnek hozzám az emberek mozogni és hogy nagyon jó társaság verődőtt össze, akikkel öröm minden egyes óra.

Világéletemben szerettem mozogni, gyerekkoromban balettosztályba jártam, mindennapjaim része volt a tánc, mozgás. Középiskolás éveim alatt is végig sportoltam. Kézilabdáztam, aerobikoztam, barátnőkkel sokféle sportot kipróbáltunk, de ezeket mind hobby szinten. A második terhességem után lendültem bele újra komolyabban a sportolásba. Először a Zumba nyerte el a tetszésemet, olyannyira, hogy elvégeztem a Zumba oktatói képzést és a Fitnesz-Aerobik oktatói képzést és megpróbálkoztam a csoportos órak tartásával. Rövid idő után már nem éreztem sajátomnak a Zumbát, így más mozgástípusokat is kezdtem kipróbálni, megismerni. Pozitív visszajelzéseket kaptam a vendégeimtől és biztattak, hogy tartsak intenzívebb, keményebb órakat. Így kezdődött az intervall szerelem, ami máig töretlen. Rátaláltam a Zonára és éreztem, igen ez vagyok én! Ezekben az edzésekben benne van minden, amit én kerestem, dinamika, erő, lendület, szórakozás. Én személy szerint a maxos vonalat szeretem, de figyelembe véve a vendégeim igényeit, próbálok picit basicesebb óraterveket is összeállítani. Megvallom, nem mindig sikerül! 🙂 Jelenleg heti 3 nap tartok edzést.

Nagyon fontosnak tartom az egészséges életmódot, ahol a mozgás mellett fontos szerepe van a táplálkozásnak is. Úgy gondolom, hogy nem szabad divat diétákat tartani, 1-2 hétig drasztikusan megvonni a táplálékot a szervezettől, aztán belefáradva folytatni az addigi rossz életmódunkat.  Mindig azt a tanácsot adom a vendégeimnek – és én is próbálok e szerint élni – , hogy  igyanak sok sok vizet, táplálkozzanak kegyensúlyozottan, de mértékletesen, ne vonjanak meg semmilyen tápanyagot maguktól. Minden étkezésnél szerepeljen a tányéron valamilyen gabona, hús és zöldségek. Kerüljék a finomított élelmiszereket, cukrokat és a fehérlisztből készült élelmiszereket. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne ehetnénk meg néha egy pizzát a barátainkkal vagy egy hagyományos süteményt, ha cukrászdába megyünk a gyerekeinkkel, csak ne legyen belőle rendszer.

A harmadik nagyon fontos tényező az egészséges életmódban az “Énidő”, a pihenés, az alvás. Pihenés nélkül nincs fejlődés. Számomra is ez a legnehezebben kivitelezhető rész. Tudatosan figyelek arra, hogy nap mint nap jusson időm, akár csak 20 perc arra, hogy átgondoljam a napomat, esetleg elolvassak pár oldalat az aktuális könyvből, meghallgassak pár kedvenc zeneszámot egy csésze kávé vagy tea mellett. Szülőként nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekeimmel is megszerettessem a mozgást, minél több sportot megismerjenek. Hétvégente leginkább a családommal töltött idő az, ami a legjobban kikapcsol és feltölt, szeretünk közösen biciklizni, sportolni, kirándulni járni, aktívan kikapcsolódni.

Igyekszem a környezetem számára  is jó példát mutatni, ezzel is mindenkit arra ösztönözni, hogy mozogni, egészségesen élni jó és hosszútávon mindenképpen megtérül a befektetett  kemény munka! Fontosnak tartom kihagsúlyozni, hogy kemény munka, mert sajnos sokan hajlamosak azt gondolni, hogy kevés befektetett munkával maximális eredményt érhetnek el. Törekszem arra, hogy a vendégeim a jó hangulat mellett eredményes edzésen vegyenek részt, ahol a fejlődés garantált, de mindenki magáért a saját céljai eléréséért dolgozik.

Nagyon boldog vagyok, hogy Romániában, Erdélyben én lehetek az első hivatalos ZONA edző és mindent megteszek annak érdekében, hogy tovább népszerűsítsem és megszerettessem az itt élő emberekkel is ezt a mozgásformát.

Back