Pénztárcabarát, fitt heti étrend

Pénztárcabarát, fitt heti étrend

“Egészséges életmódot élni nem olcsó mulatság!” -kezdte levelét egy kedves olvasóm és megkért, hogy segítsek neki összeállítani egy fitt, de olcsó étrendet. Való igaz, hogy nagyobb lehetőségeink vannak, ha többet szánhatunk élelmiszerre, de egy kis kreativitással egészen finom és egészséges ételeket varázsolhatunk a tányérunkra úgy, hogy azt se az alakunk, se a pénztárcánk ne bánja. Ennek igazolásaként állítottam össze neked egy heti étrendet.

A lenti minta étrend kialakításánál nem csak az alacsony költségkeretet próbáltam elérni, hanem azt is, hogy ne kelljen minden nap főznöd, illetve minden egyes fogásnak valami újat kitalálnod. Az egyszerű elkészíthetőség és az időtakarékosság sokunknak fontos érv, ezért van, hogy vacsorának az előző napi ebéd maradékot ajánlom és ha már elkészítettük azt a pudingot/krémtúrót, akkor másnap is ehetünk belőle. Biztosan feltűnik majd, hogy sokszor ajánlok túrót/juhtúrót/körözöttet. Ennek oka, hogy a túró egy fantasztikus fehérjeforrás és a napi kemény edzések miatt (ugye csinálod?) nagyon kell a magas fehérjebevitel, persze csak ha szeretnéd, hogy szépen épüljenek izmaid. Jó fehérjeforrás a hús is, de ugye az drágább. Egy-két élelmiszer kapcsán nem adhatod lejjebb. Kérlek, inkább spórold meg máson, de lisztből rozs, zab vagy tönköly kerüljön az ételbe, cukor helyett használj nyírfacukrot/steviát/édesítőszert, tésztából a durum változatot válaszd, rizsből pedig a barnát.

Hétfő

Reggeli: 1 szelet rozskenyér sovány tejföllel megkenve + 2 kovászos uborka
Tízórai: 2 őszibarack
Ebéd: rakott cukkini (sok cukkini-kevesebb rizs arány)
Uzsonna: natúr joghurt
Vacsora: friss fejes saláta, citrom karika, 1 halkonzerv (nem olajos!)

……………………………………………………………………………………………………………………

Kedd

Reggeli: 4 szelet pulykapárizsi, 2 puffasztott rizs szelet túróval/juhtúróval megkenve, paradicsom
Tízórai: 4 szilva
Ebéd: 1 egész grillezett – előzőleg bőrétől megfosztott csirkecomb – paradicsomos babbal
Uzsonna: 1 marék mazsola, 1 marék dió/tökmag
Vacsora: kis adag rakott cukkini (tegnapi)

……………………………………………………………………………………………………………………

Szerda

Reggeli: 1 csésze zabkása (zabpehely összeforralva tejjel/vízzel, esetleg belekeverhetsz kis proteinport)
Tízórai: 1 körte
Ebéd: gombapaprikás zablisztből készült nokedlival
Uzsonna: sült alma (vágd félbe és a kivájt magok helyét töltsd fel kis diétás lekvárral, szórd meg fahéjjal)
Vacsora: házi, zsírszegény kőrözött zöldpaprikába töltve

……………………………………………………………………………………………………………………

Csütörtök

Reggeli: puffasztott rizs párizsival, zöld paprikával
Tízórai: 1 pohár nyírfacukorral/édesítővel készített puding
Ebéd: tegnapi gombapaprikás
Uzsonna: 1 alma
Vacsora: nyers zöldség rudacskák (s. répa, paprika, zeller, rebarbara) zsírszegény sajtos/juhtúrós mártogatóval

……………………………………………………………………………………………………………………

Péntek

Reggeli: 1 szelet rozskenyér kőrözöttel, retekkel
Tízórai: 1 pohár puding
Ebéd: paradicsoleves, csirkemell szeletek zabliszt-tojás-zabkorpa bundában, joghurt öntettel
Uzsonna: párolt sárgarépa
Vacsora: tojásrántotta (1 egész tojásból + 2 tojás fehérjéből), 2 kovászos uborka

……………………………………………………………………………………………………………………

Szombat

Reggeli: 2 virsli mustárral, 1 szelet rozskenyérrel
Tízórai: 4 szilva
Ebéd: lecsós szelet (karajjal az igazi, de pulykamellel/csirkecombbal is oké), kenyeret ne egyél hozzá!
Uzsonna: krémtúró házilag: 1 sovány tejföl, 1 tehéntúró, összetört gyümölcs, kis nyírfacukor- több adagra elég
Vacsora: maradék lecsós szelet

……………………………………………………………………………………………………………………

Vasárnap

Reggeli: krémtúró
Tízórai: 2 őszibarack
Ebéd: lencseleves füstölt pulykacombbal, 2 natúr almás palacsinta
Uzsonna: 1 fürt szőlő
Vacsora: friss, vegyes saláta konzerv hallal

Previous post
ZONA edzés - Coca-Cola 2014
Next post
Hasizom edzés ülve

No Comment

Leave a reply

Back
SHARE

Pénztárcabarát, fitt heti étrend

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás